11 stycznia 2017

Piłka Ażurowa SumPlast - recenzja!


Kilka miesięcy temu w świecie psiarzy nastała moda na ażurki, które stały się must have każdego psiego maniaka. Oreginalne ażurki z JW nie były zbytnio tanie (zwłaszcza duże rozmiary) bo za kawałek gumy trzeba dać około 40 zł. Tu nie trzeba się rozwijać na temat "kogo stać ten kupuje a kogo nie... to nie kupi" bo każdy dobrze o tym wie. Na szczęście jest też piłka ażurowa z firmy SumPlast, która jest o wiele tańsza. Kilka powodów skłoniło mnie na jej zakup i przetestowanie :
- cena (nie widziałam różnicy pomiędzy SP a JW oprócz ceny)
- zapach wanilii i unoszenie się na wodzie
- wytrzymałość (na fb zobaczyłam zdjęcie jak dwa Cane Corso bawią się ażurką SP i te zdjęcie jeszcze bardziej mnie skłoniło)
- nie chciało mi się bawić w zamawianie z internetu jednej zabawki, która i tak nie wiadomo czy by wytrzymała)
Skoro akurat byłam w Galerii Katowickiej i akurat w tym zoologicznym była ażurka SumPlast w dobrej cenie to postanowiłam ją wziąć i przetestować.


Materiał
Piłka jest wykonana z termoplastycznej gumy, która ma zapach wanilii. Zabawkę bardzo łatwo się czyści. Nawet ubrudzona w błocie i piasku umyta w wodzie jest jak nowa.
Ażurka unosi się na wodzie.




Wytrzymałość
I tu zależy od psa. Z tego co wiem ta piłka jest dostępna tylko w jednym rozmiarze. Wiadomo że małym psom posłuży dłużej niż dużym. U nas pierwsza zabawa była super. Daisy bardzo polubiła zabawkę. W drugiej zabawie chwyciła za jeden element i się urwał. Więc polecam żeby pies pewnie trzymał zabawkę, a nie na samym końcu. Po drugie przeciągając się ażurką z Daisy, pod wpływem siły mój palec zaczął "wtapiać sie" w piłkę.




Podsumowując, piłka lepiej sprawdzi się u małych i średnich psów. Moim zdaniem nie sprawdzi się u psów o mocnych szczękach. Poza tymi dwoma zniszczeniami, ażurka żyje i często jest przez nas używana. Uważam że piłka jest warta swojej ceny i spodziewałam się tego po niej.
Daje jej mocne 6/10 :D
Trochę krótka recenzja ale nic więcej nie da się o niej powiedzieć.






5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię zabawki z Sum-Plasta, ale akurat ażurka od nich rozpadła nam się praktycznie od razu :). Choć fakt, jeżeli ktoś nie jest pewny, czy jego psu spodoba się taka forma zabawki, to lepiej nie inwestować od razu z JW.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż Daisy kocha tą ażurke i tak bym nie kupiła z JW. Ta mi w zupełności wystarcza

      Usuń
  2. Też taką miałam. Niestety zaczęło się od takiego jednego pęknięcia, a potem poszła reszta tak, że teraz jest już prawie podzielona na pół.
    Ogólnie nie było na nią szału do tego stopnia, że musiałabym szybko kupić nową, chociaż na pewno za jakiś czas podczas większych zakupów taką kupię. Ale dla większych psów bawiących się wszystkim kupiłabym od razu JW która z tego co piszą w internetach jest bardziej wytrzymała, bo po co wydawać 20 zł na sumplasta i potem 40 zł na JW, jak można od razu kupić tylko za 40 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I głównie tym się kierowałam :) Ogólnie fajnie sprawdzała się przy shih tzu, szalała za piłką i z pewnością mały piesek nie zniszczy jej tak szybko jak wiekszy

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna piłka xD Ja nigdy się nie zastanawiałam nad zakupem takiej, bo Lucky swego czasu bawić się nie umiał, dopiero w te wakacje go "rozruszałam" i dopiero teraz mogę myśleć o takich zabawkach :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń